Hosszú idő után sikerül megtörni a csendet. Sajnos a tavalyi év számomra sok változást hozott beleértve egy családi tragédiát is, mely meggátolt az írásban. Ám örömmel jelentem, hogy ennek az időszaknak vége és újra nagy lendülettel vetem bele magam a cikkek írásába.
A teljes írás olvasása »

Az Oázis csatajelentés folytatása, melyet egy kisebb csoportosulással játszottunk le. Résztvevők: Emerald, Ghulk, Matex, Tsuneo, Szunyi és SGrulez.

És az ifjú titánok újra lecsapnak! Xedarék ez úttal Berlinben ütköznek meg páncélosaikkal.

Xedar-ék játszottak le egy kisebb OWW2 páncélos ütközetet. Kérlek fogadjátok szeretettel az ifjú titánok  csatajelentését.

 

A teljes írás olvasása »

Roodie | 2012. dec 14. | Battlegroup

Az első tesztjáték során a legtöbb értetlenséget és félreolvasott szabályt a tüzérség okozta, ezért ebben a rövidke cikkben megpróbálom egy menetben összefoglalni, és egy példán keresztül bemutatni, hogyan is zajlik a tüzérségi támogatás a játékban. Ha valaki ijesztőnek találná, az ne rettenjen meg tőle túlzottan – az egész játék egyetlen ilyen bonyolultságú részéről van szó, az összes többi szabály világos, érthető és könnyen megjegyezhető. Valóban komplikált egy kicsit a tüzérségi procedúra, de valamennyire szükség is van erre, egyrészt hogy a valódi működést szimuláljuk (amennyire egy játék keretein belül lehetséges), másrészt hogy elkerüljük a mindenféle sablonok használatát, harmadrészt pedig biztosítsuk az egyensúlyt, azaz hogy ne váljon a tüzérség túl erőssé.

A teljes írás olvasása »

Az Ellentámadás Bievillénél csatajelentés folytatása, melynek különlegessége, hogy 15mm-ben játszottuk egy normál 180x120cm-es asztalon. A teljes írás olvasása »
Roodie | 2012. nov 21. | Battlegroup

Egy újabb 2. világháborús szabályrendszer. Mintha nem lenne elég belőlük – csak itt az oldalon öttel foglalkozunk rendszeresen, és egy hatodikról is van ismertető, és ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen ezen felül rengeteg, nálunk kevésbé ismert rendszer létezik, szinte minden léptékhez. Régóta keressük már azt az egy rendszert, amely mindenki igényeit kielégíti: gyors, de nem elnagyolt; történelem-hű, de azért játszható; nem nézi tétlenül az egyik fél azt, ahogy a másik fél a seregét lemészárolja, ugyanakkor lehetőséget ad az összehangolt támadásokra – és legfőképp, működik a már meglévő seregeinkkel, egy normál méretű asztalon.

A Battlegroup Kursk nevű játék első olvasatra az összes feltételnek megfelel. A játék a Warhammer Historical által kiadott Kampfgruppe Normandy utóda, amely az adott Games Workshop részleg megszűnésével el is tűnt a süllyesztőben. Annyit kell róla tudni, hogy a gyártó cég neve ellenére meglepően sok pozitív kritikát kapott a játék, dicsérték a rendszerét, egyedül a meglehetősen borsos 60 fontos árat sokallták érte (jogosan).

A Battlegroup Kursk ugyanazon szerző műve. A folyamat egyszerű volt – fogta a Kampfgruppe Normandyt ért kritikákat, orvosolta az ott jelzett bajokat, hozzárakott az azóta előkerült ötletekből néhányat, majd az egészet a kurszki csatához igazította. Ez után az egészet bő egy évig tesztelték. Az eredménye egy egészen kiváló rendszer lett véleményem szerint. Előre is elnézést a szövegmennyiségért – írás közben elkapott a hév, de még így is mennyi mindent kihagytam!

A teljes írás olvasása »

A következő afrikai csatát barátaimmal Ghulkkal és Emeralddal játszottuk le egy 240x160cm-es felületen.

A teljes írás olvasása »

Az Útban Caen felé csatajelentés folytatása, hasonlóan egy 240x160cm-es felületen.


A teljes írás olvasása »

sgrulez | 2012. feb 10. | Csatajelentések, Operation WW2

Xedar kérésére készült ez a példajáték az Operation WW2 szabályrendszere szerint, hogy bemutassa a játék működését az érdeklődők számára.
A bemutató egy játék első két körét írja le, remélem sikerül vele többeknek kedvet csinálni, ehhez a nagyszerű játékhoz.

A teljes írás olvasása »